Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 7 augusti 2011

Allt på en gång .

Första av allt förlåt att jag inte har sktivit på ett tag , jag har bara haft så fullt upp. Jag har spenderat min tid för det mesta hos mina kusinr i Renko. Vi har skött om deras hästar och sett på alla Harry Potter filmer och spelat Monopoly och så var vi till borgbacken. Förra söndagen måste jag åka hem för jag skulle o rida på tisdagen och det var morfars födelsedag.


På tisdagen red jag på Nipa och det gick jätte bra. På förmiddagen hade jag hjälpt mommo och baka till morfars födelsedag. Vi bakade en skink- , en svamp- , en lax- och en blåbärspaj men också en saherkaka.
Allt smakade jätte gott.


På onsdagen åkte jag men min moster Lens och kusin Rebecka till jumbo. Jag köpte en jätte gullig penna , den är liksom som en struts som är helt lurvig. Jag hitta också ett par helt ljuvliga vinter skor i Dinsko som jag kanske ska köpa senare. På kvällen åkte jag ingen upp till renko.


På lördagen , alltså igår, for vi till kisa viikko på Ypäjä. Min kusin Hannele hoppa 1.00m och 1.10m med hennes häst Landita " Dita ".  Det gick helt ok.


Idag har vi inte gjort så mycket. Vi var o. setta upp en grill-kåta på en liten " Hannun saari" . På kvällen åkte jag hem igen . Tänk att det bara är en vecka kvar av sommarlovet , det går så fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar