Sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 16 januari 2013

The worst thing in the hole world is seeing someone dying and not being able to do anything about it...

Detta säger ja främst till de som själva eller i sin omgivning drabbats av cancer. Mina nära och kära, också jag, har kämppat med en ny cancer upptäckt.. (inte hos mig)

 Cancer är en av de mest onödiga sakerna på jorden och inte minst en av de farligaste. Många tänker att "cancer kommer inte att drabba mig" men faktum är att alla troligen kommer att blandas in i det på ett eller annat sätt. Tyvärr. Cancer är en av de få sakerna som får en att tappa greppet totalt. Och de kan man ju förstå när man får höra att man har en mycket liten chans att tillfriskna. Det bästa man kan göra är att ta vara på tiden man får och försöka trösta varandra så gott det går. Ingen klarar sig igenom cancer på egen hand!

Jag är jätte lycklig över att vi har så långt utvecklade mediciner och behandlingar och hoppas att de kan uppfinnas ännu fler. Jag skulle också gärna villa bidra i cancer motverkningen på något sätt... Det känns ,för mig, som det minsta man kan göra för att hjälpa alla drabbade i världen. Tyvärr så kan jag inte utveckla mediciner eftersom min utbildning inte räcket till men donationer kan alla bidra med.

Så håll huvudet högt, håll ihop och kämpa till det sista. Har er i mina tankar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar