Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 22 juli 2012

Hello again!

Tja kom hem igår kväll och nu har jag en skön lång sömn bakom mig! Resan har varit jätte lyckad och alla var nöjda och glada när vi steg av tåget ( nästan i alla fall ). Jag tänkte berätta lite kort om vad vi har gjort.

På onsdagen gick tåget mot Rovaniemi klockan 10.20 och resan till Nykarleby tog ca 4 och en halv timme. Vi möttes av Ellas släkting på stationen och sedan åkte vi hem till henne. Vi tog också en titt på staden innan vi åkte till Jakobstad ( Jeppis ). I Jeppis har det varit Jakobsdagar för fulla rullar hela veckan så vi tog oss en sväng till en gratis konsert. Jätte treevligt ställe och musiken var ochså bra ! Ella kan ju också skryta med att hennes släktin var/är trummis och han var faktist jätte skiklig.

Torsdagen inleddes med ett långt och härligt morgonmål och efter det var det Jeppis som gällde igen. Vi gick lite i butiker och på tårget. Men vi hittade inte så mycket eftersom det inte är någon storstad precis , men riktigt mysig ändå! Lite senare gick vi till Pedros pub för att äta . Jag tog någon sorts biff och den smakade helt super . Oj va gott det var ! Jag orkade inte ens äta upp allting. Efter matan tog jag och Ella en ny runda runt Nk:by. Vi gick ner till ån och tog lite bilder som tyvärr är på Ellas kamera . Sorry guys !

På fredagen hade vi bestämt att vi skulle åka in till Vasa. Så vi hoppade på bussen som tog en timme och steg av i Vasa . Först var vi nog lite lost men man lärde sig väldigt snabbt ! Det första vi såg var en stor Gina Trico butik med REA så dit gick vi ju först. Jag snappade åt mig ett par färgglada jeans för 10 € och ballerinan för 5 €. Jätte lyckat! I Vasa täffade vi också Oscar som vi sedan gick omkring med och så spelade vi minigolf.

Fredags kvällen blev nog det bästa med hela resan tror jag. Efter Vasa turen träffade vi en till Ellas släkting som undrade om vi skulle med till Jeppis eftersom det skulle vara fest i parken där, och såklart att vi for med. Alla var jätte trevliga och sociala och man fick se många nya ansikten. Det skulle ju t.o.m kunna bli en tradition den här festen , hehe. Natt sömnen blev ju lite kort förstås men vad kan man det är ju trots allt sommar.

Igår vände vi då näsan mot Sibbo igen efter ett sista besök till Jeppis. Resan var jätte bra och skulle gärna få göras igen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar