Sidor

Leta i den här bloggen

tisdag 7 augusti 2012

Stan

För mig har det varit stan nu två dagar i rad . Igår for vi med alla kusiner till Borgbacken och oj vilken tur vi hade igår ! Vädret var precis passligt även om det var molnigt , men det var inte för varmt eller regningt . Och plus att det var lite människor pga de molniga vädret ! Den här gången tog jag mig själv i kragen och hoppade på Ukko-machinen och den var AMAZING. Alltså helt underbar och vilken fart den hade ! Den ska defenitivt åkas varje år hädanefter. Och nu kan jag med säker het säga att mina dagar i Tavastehus för den här sommaren är slut. Vilket sommarlovet också börjar vara .Presic en vecka faktist ! Gud vad tiden har gått snabbt !

Ja  men som rubriken säger så har även denna dag tillbringats i stan. Åkte dit med Ella untan några egentliga planer , go with the flow liksom. Och bra blev det ju ! Vi träffade ett par Italienare som är på visit i Finland och de var jätte trevliga. Träffade den ena redan förra sommaren hos Ella ( genom några släktingar vist ). Lite kommunikations problem blev det ju eftersom deras engelska inte är den bästa men bra gick det ändå. Kan inte vänta med att få börja läsa spanska så att man fattar i alla fall något av va de säger.Eller ska jag säga mer av vad de säger för lite fattar man ju alltid. När de sedan hade andra planer var det meningen att vi skulle gå och kolla på Batman med några andra vänner men det blev lite strul med tidtabellen så det skippade vi helt enkelt. Och jag har ju redan sett den så det var ingen ideé . 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar