Sidor

Leta i den här bloggen

torsdag 26 april 2012

Dag 1 Hur jag valt mina sporter

Som ni säkert vet så håller jag på med både ridning och simning. Jag har alltid varit väldigt sportiga av mig och haft mycket energi .

Jag började simma ordentilgt när jag var typ 4 år gammal . Orsaken till att jag fortsatte var väl att jag trivdes i vattnet . Vattnet har alltid varit som mitt andra hem ungefär , jag hade alltid huvudet mer under vattnet än på ytan . En annan orska är min mommo . Det var hon som först förde mig till alla simskolor och träningar . Vi hade alltid jätte roligt tillsammans när vi simmade och sportade överlag. Så varför skulle jag ha velat sluta simma om jag hade så många bra orsaker till att fortsätta ?

Ridit har jag också gjort hela mitt liv . Det började säkert från att mina kusiner har hästar och ni vet ju hur små barn är , de vill alltid göra det som någon äldre gör.  Ja men i alla fall , så finns det många orsaker till att jag sökte mig till hästar . En av dem är t.ex att jag känner mig trygg bland djur. Många är ju rädda för hästar för att de är så stora, men jag har allti bara sett dem som beskyddande. Det känns som o de förstär en när ingen annan gör det.

Ibland undrar jag själv varför jag valde just simning och ridning? Varför jag valde sporter som inte är lika vanliga som fotboll och sähly? Men det är väl just det !Jag ville vara annorlunda! I simningen har jag träffat så många nya människor och i ridningen har jag lärt känna många olika personligheter. Förstås är det många som har dissat mina val av idrott men jag har aldrig tagit åt mig av kritiken. Jag har aldrig brytt mig om vad andra säger. Jag har bara gjort det jag älskar . 

Så mitt råd till er som sportar eller vill börja någonting nytt är : Go For It ! Gör det du tycker om ock skit i vad andra säger . Ingen annan vet vad du vill bättre än du själv.

Min kusin med Siiri till vänster och jag med Väiski till höger.

Rollot 2009 = finska mästerskap för lågstadie klass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar