Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 29 april 2012

Dag 2 : Mina fördebilder

Den här frågan är faktist inte lätta att svara på . Har fått tänka igenom den en stund och nu har jag kommit till en slutsats : Angelina Jolie . Ni vill säker ha en motivering så här kommer den.

Angelina är min förebild för att hon är en kvinna med fötterna på jorden även om hon är världskänd. Hon jobbar hårt men har ändå tid för en familj och välgörenhet. Hon är väldigt insatt för barnens rättigheter och i arbete mot krig och svält. Hon är också goodwill-ambassadör för FN:s flyktingkommissaria UNHCR.

Vanligtvis säger väl alla att deras förebil är någon het snygging eller just mamma och pappa . Förstås ser jag ju också upp till mina föräldrar men jag tycker att en föreblid ska vara någon som representerar det som man själv vill åstad komma i livet . Med det här menar jag inte att jag vill bli jätte känd men allt annat hon gör är ju sånt som alla borde tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar