Sidor

Leta i den här bloggen

fredag 11 maj 2012

friday friday friday ...

Så jätte tråkit när det regnar men man får väl bara göra det bästa av det .. Tänkte åke med Ella och se på American pie på bio. Vi går på visningen som börjar 17.15 eftersom jag bara MÅSTE se Finland - Canada idag . Canada är troligen en svårare motståndare är Frankriket  så matchen kommer säkert bli mycket mer intresant att kolla på.

En sak vill jag ännu ta upp . Jag blev riktigt arg på det när jag hörde det . Som några av er kanske vet så har jag en kusin som går på 3:an och nu är det så att det finns några jätte elaka flickor i hennes klass . De väljer vem som får leka med vem och vem som ska mobbad osv. Om inte det redan skulle vara tillräckligt att bli mobbad så hur månne det känns när inga vuxna människor gör något åt saken . Inte läraren eller föräldrarna har gjort någonting åt saken fast än de nog mycket väl vet om det . Jag tycker så synd om min kusin och de andra lite blygare flickorna i hennes klass . Skulle bara vill gå och säga några sanningens ord till läraren , föräldrarna och de elaks flickorna .

Det verkar som om alla skulle vara helt dumma i huvudet när det inte tar i saken direkt utan låter det fortsätta fast hur länge . De där ungarna har ingen respekt för någon och om någon tror att det kommer att bli bättre me tiden så har de FEL ! Jag har sett sånahär fall förut och har tyvärr varit med om något liknande själv . Mobbarna kommer bara att bli värre och i högstadie kommer de att vara såna kaksnaamasia paskoja att de inte kommer att ha  någon återvändo.

snälla, snälla vuxna , och varför inte barn och ungdomar också , ta tag i saker och det på direkten . Ni kan inte alltid tänka att " inte skulle min Kalle göra något sånt ! " utan tala om det och lägg ut gränser . Ingen får känna sig olycklig över att behöva gå till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar