Sidor

Leta i den här bloggen

söndag 6 maj 2012

Vänner ?

Idag på treningarna han jag faktist tänka igenom en hel del . Men en sak blev och skava i bakhuvudet , hur definierar man vänner ? Alltså vad räknar man som en äkta vän? Många tycker ju att de har massor med vänner men vad räknar man till vänner ? Såna man sett en gång , talat med någon gång eller någon man alltid kännt ?

Med en del erfarenheter har jag lärt mig att äkta vänner kan man nästan räkna på en hand.  Äkta vänner ljuger inte , trycker inte ner en , går inte bakom ryggen och sprider inte rykten . Äkta vänner stöttar , får en att skratta och får en att känna sig värdefull. Med äkta vänner kan man vara sig själv och visa sidor av sig som man inte visar till andra.

Själv har jag många vänner men bara några äkta vänner . De vännerna vet jag att alltid kommer att stanna vid min sida on mater what och förstås kommer jag att göra samma för dem . Det lönar sig verkligen att tänka igenom sin kompis krets . Vilka som är där för din skull och vilka som bara är där för att snoka och skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar